Liana Saje Wang - Ilustracije
Od 8. 6. 2022 do 6. 9. 2022
Drage ljubiteljice in dragi ljubitelji umetnosti,
Liana Saje Wang je v ilustracijah našla osebno in umetniško uresničitev. Predvsem si je za trdno podlago ilustratorskega dela izbrala čvrsto risarsko izhodišče. Ob različnih projektih pa je spoznala, da si je treba za vsakega posebej izbrati tudi svojstveno tehnično izvedbo. Ilustriranje različnih besedil po njenem mnenju zahteva vrsto prilagoditev.
Avtoričin cilj ni ustvariti le neke splošno zasnovane likovne spremljave besedil, ki jih opremlja z ilustracijami, ampak doseči doživeto interpretacijo kot likovno nadgraditev zgodbe. Pri ustvarjalnosti se zanaša na notranje občutke, pri tem pa jo mora v besedilu nekaj pritegniti, jo spodbuditi k avtorski interpretaciji. Zelo blizu sta ji hudomušnost in igrivost.
Razstava bo v Galeriji Lek na Verovškovi ulici 57 v Ljubljani na ogled do 6. septembra vsak dan od 9. do 19. ure.
Prijazno vabljeni, veseli bomo vašega obiska!
Liana Saje Wang se je rodila leta 1987 v Ljubljani. Po končani gimnaziji se je vpisala na Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (ALUO), smer Vizualne komunikacije, in tam leta 2016 diplomirala. Svoja dela je razstavila na več skupinskih in samostojnih razstavah doma in v tujini (na Kitajskem). V Sloveniji se je med pomembnejšimi razstavami uvrstila na 12., 13. in 14. Slovenski bienale ilustracije (2016, 2019, 2022) in na Razstavo študentov smeri Grafično oblikovanje ALUO (2017) na rektoratu Univerze v Ljubljani, kjer je razstavila svoje diplomsko delo Preoblikovanje celostne grafične podobe Živalskega vrta Ljubljana. Sodelovala je na mednarodni skupinski razstavi Ljubi, ne ljubi (2021) v galeriji Media Nox v Mariboru in na skupinski razstavi koledarjev Čas med vinom in umetnostjo: Kogledarji Kogl 2007–2021 v Miheličevi galeriji na Ptuju. Njene ilustracije so del stalnih razstav v Tržiškem muzeju Klobčič in nit – stari modni hit (2017) in Včerajšnje obrti – jutrišnji poklici (2018), kjer je sodelovala tudi pri prikazu pridelave lanu, volne in bombaža.
Ustvarjanje Liane Saje Wang je preplet oblikovanja in ilustracije. Njena prva knjižna ilustracija za naslovnico mladinskega romana Bron in Sončnica avtorja Caa Wenxuana je izšla pri Mladinski knjigi leta 2017, naslednje leto je bila pri TD Višnja Gora izdana njena prva slikanica – kitajski prevod Jurčičeve Kozlovske sodbe v Višnji Gori. Ilustracije Kozlovske sodbe je predstavila tudi na svoji prvi samostojni razstavi v Višnji Gori leta 2018. Naslednje leto je sodelovala pri skupinskem ilustriranju pesniške zbirke Svetlane Makarovič Pesmi muce potovke, kjer je na novo interpretirala in opremila že dobro poznane Kosovirje.
V letu 2019 med njene večje projekte sodi oblikovanje razstave 8 desetletij Miroslava Cerarja v Zgodovinskem atriju v Mestni hiši Ljubljana in ilustriranje vinskih etiket za vina Medot (2019, 2022). Pravkar pa je izšla njena ilustrirana naslovnica za roman En sam cvet avtorice Muriel Barbery.
Med večje oblikovalske projekte spadajo CGP EACP (2014), ilustracije za mila Brazil de la Merche (2016) in CGP Lup Arhitekti (2019). Leta 2019 je postala zunanja oblikovalka za Vodnikovo domačijo, s katero zdaj sodeluje že tri leta in je z njimi oblikovala veliko razstav v Galeriji Vodnikove domačije, med drugim tudi V., VI. in VII. Decembrski sejem ilustracije. Zanje oblikuje in ilustrira tudi tekoče grafične podobe za razne serije, predavanja in dogodke. Skupaj z zavodom Divja misel je oblikovala spletno stran Pravljični studio, projekt spodbujanja pripovedovanja pri otrocih, na kateri objavljajo najbolj posrečene zgodbe otrok. Sama je ilustrativno opremila dve zgodbi. Pred kratkim je oblikovala tudi prvo monografijo Podobe iz daljnih dežel; Stare vzhodnoazijske razglednice v slovenskih javnih zbirkah (2021).
Na mednarodnih razstavah na Kitajskem se je udeležila razstav Youth Painting Exhibition (2016) in Youth Design Exhibition (2016) v Nantongu, na slednji je za razstavljeno diplomsko delo prejela nagrado za odliko. Leta 2018 je sodelovala na grafičnem tekmovanju Design Competition v Nantongu in prejela srebrno nagrado za ilustracije o pridelavi lanu in volne. Leto kasneje se je uvrstila na razstavo Shining Youth – International Design Biennale, kjer je bila nagrajena z bronasto nagrado za ilustracijo kitajskega prevoda Kozlovske sodbe v Višnji Gori.