Skupinska razstava Od cveta do cveta

Galerija Lek, 8. maj – 3. junij 2003

Skupinska razstava

Likovna razstava je vselej poseben dogodek, ki zaznamuje avtorja pa tudi obiskovalca. To je nekakšna komunikacija, dialog. Namen razstave ni razžalostiti gledalca, prej nasprotno, nudi mu potovanje. Lahko bi rekli, da gre za potovanje od cveta do figure.

Predstavljajo se štiri avtorice: Jožica Hrabar, Dejana Kren, Marjeta Likar in Tina Šnuderl. Skupno jim je ustvarjanje in delo v istem podjetju.

Jožica Hrabar

Ustvarjalka nežnih svilenih cvetov; njen cilj je harmonija pastelnih odtenkov. Čutimo in vidimo minimalna odstopanja, zaključene oblike, centralno kompozicijo, izreden občutek za barve “akvarelne tehnike”, ki ji je ponekod dodan še ščepec soli. Pri svojem ustvarjanju uporablja brezbarvne konture, srebrno in zlato, ki sta simbolni, barvi neba. Ponekod sta dodani tudi citronsko rumena in zelena, ki sta zelo močni barvi, a se dopolnjujeta s centralno kompozicijo šopka vrtnic. Cvetovi so simboli nežnosti, izražajo tudi čustva, njeno čutenje.

Dejana Kren

Dejana slika že od otroštva. V tehniki akrila na platnu je ustvarila čarobne cvetove. Razcvetele, sijoče, iz črne globine prsti, ki, ko jih dolgo opazujemo, zaživijo in opojno zadišijo. Spominjamo se morda minulih dni; svetli cvetovi nam sijejo kot luč v novi dan.

Dejanini cvetovi nas popeljejo v svet domišljije, v svet, kjer smo zatopljeni in varni. Dela nežno poosebljajo in upodabljajo njeno žensko naravo.

Marjeta Likar

Avtorica nas povabi na potovanje po Franciji, za hip se dotakne tudi Pariza. Marjeta Likar že nekaj let obiskuje slikarsko šolo v Radomljah “Senožeti”. Predstavljena dela so nastala v tem obdobju. Motivi: tihožitja, figura, avtoportret, krajine. Čutiti je vpliv P. Cézanna in C. Moneta. Čutiti je igro svetlobe. Pri slikarki prevladujejo energične poteze čopiča. Vsekakor je avtorica, ki se ne boji palete.

Tudi Marjetina ustvarjalna tehnika je akril na platnu.

Tina Šnuderl

Predstavlja se s ciklusi cvetov, fantazijskih krajin. Pozoren gledalec lahko spremlja barvne poteze, ponekod prav igrive. Dopolnjujejo se naravne krajine s fantazijskimi simboli. Sprehajamo se med vertikalami in horizontalami, med zunanjimi in notranjimi prostori. Avtorica nas vabi na potepanje, avanturo; skupni nosilec pa je svilena podlaga, ki je ponekod nežna in drseča, spet drugje agresivna. Zanimivi so posamezni detajli, ki ponekod spominjajo na Matissa. Slikarka se prepušča naključju, zato so njena dela sveža in igriva.

Zdi se, da avtorice z radovednostjo in željami, ki so prežete z angažiranostjo, neomejeno svetlobo in delavnostjo, potujejo proti pravim ustvarjalnim dosežkom. Od vsake posameznice je odvisno dojemanje, vživljanje v ustvarjalno razpoloženje, predvsem pa čas. Vse to lahko nadgradi prirojeno željo po slikanju in občutljivost vsake posameznice.

Zazrimo se v dela Jožice, Dejane, Marjete in Tine. Morda boste videli sebe, morda nam bo za hip lepše, morda nas bo presenetil še kakšen drug svet …

Metka Gosar – akademska slikarka

 

O avtoricah

Tina Šnuderl

Rodila se je 18. septembra 1973 v Ljubljani. V farmacevtskem podjetju Lek je zaposlena od leta 1995: sprva v sektorju OTC kot grafična oblikovalka, kot farmacevtski tehnik pa je leto dni zaposlena v sektorju Registracije proizvodov. S poslikavo na svilo različnih gostot in tkanj se ukvarja že deset let; začela je s svilenimi rutami. V zadnjih dveh letih je imela šest samostojnih razstav.

Jožica Hrabar

Rojena je bila 1. aprila 1957 v Novem mestu, kjer je končala osnovno šolo in gimnazijo. V Ljubljani je diplomirala na Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo in se pozneje zaposlila v Leku. Ob delu je končala magisterij iz kemije. Na svilo slika pet let, v tem času se je udeležila tudi šole slikanja na svilo pri Radi Kos. Vključena v slikarsko šolo pri akademski slikarki Metki Gosar. Svoja dela razstavlja prvič.

Dejana Kren

Rojena je bila septembra 1965 v Ljubljani. Njena želja po likovnem izražanju izvira že iz otroštva, tako da jo je pot zanesla na šolo za oblikovanje. Po končanem šolanju se je leta 1985 kot oblikovalka kozmetične embalaže zaposlila v Lekovi Kozmetiki. Ves čas pa so ji predstavljali poseben izziv platno, čopič in barve. V današnjem času se oblikovanje od "ročnega" vse bolj odmika na "elektronsko", zato je bila želja po čopiču vedno večja. Pred tremi leti pa se je končno odločila, da postane njen prosti čas čas platna – in to je bil začetek.

Marjeta Likar

Rojena je bila 28. januarja 1953 na Viru pri Domžalah kot tretji otrok v delavski družini. Otroštvo je preživljala na deželi. V njeni družini se je vedno pelo, igralo, risalo in ročno ustvarjalo. Drobce tega je ponesla s seboj v življenje. Leta 1986 se je zaposlila v Leku, v Oddelku osebnih dohodkov, kjer je ostala do danes. V svojem delu je vedno uživala, se veliko naučila in po nenehnem iskanju ustvarila pogoje, da je nekega dne lahko stopila v svet umetnosti.