Tri Lekove blagovne znamke med najuglednejšimi v Sloveniji

Nagrada superbrand za Lek, Lekadol<sup>&reg;</sup> in Persen<sup>&reg;</sup>

30. 1. 2009

Ljubljana, 30. januar – Lek, član skupine Sandoz je na slavnostni podelitvi priznanj Superbrands Slovenija 2008 na Ljubljanskem gradu prejel kar tri nagrade superbrand, in sicer za svoje blagovne znamke Lek, Lekadol in Persen. Tako se je uvrstil med najmočnejše domače in tuje blagovne znamke, ki nastopajo na slovenskem trgu. Za naziv superbrand se je letos na finalni listi potegovalo kar 800 domačih in tujih blagovnih znamk.

Finalni izbor 800 blagovnih znamk je bil pripravljen v sodelovanju z vodilnimi slovenskimi agencijami za raziskave trga. Ocenjevanje za podelitev naziva superbrand je opravil strokovni svet, ki ga je sestavljalo 53 strokovnjakov marketinga, predstavnikov akademske skupnosti, združenj ter medijev. Za najboljše znamke so glasovali na osnovi kriterijev prepoznavnosti, ugleda, kakovosti, zanesljivosti in dolgoletne doslednosti. Na svečani podelitvi priznanj je bilo predstavljenih 40 najmočnejših znamk na slovenskem trgu, od tega 32 izvorno slovenskih.

Tatjana Klančnik Breznikar, direktorica OTC-ja v Sloveniji in hkrati odgovorna za globalni razvoj OTC-ja v Sandozu, je ob prejemu priznanj superbrand povedala: “V Leku smo ponosni, da ustvarjamo blagovne znamke, ki jih strokovna in laična javnost poznata in jim zaupata. V farmacevtski industriji je namreč močna, prepoznavna in zaupanja vredna blagovna znamka vse pomembnejši dejavnik uspeha. Zato so poleg vlaganj v raziskave in razvoj, ki so pogoj za ponudbo kakovostnih in sodobnih izdelkov, potrebna tudi vlaganja v tržne analize ter pripravo trženjskih in komunikacijskih strategij, ki ustvarjajo odličnost.”

Lekadol in Persen sta že vrsto let med najbolj prepoznavnimi Lekovimi blagovnimi znamkami. Prepoznavnost blagovne znamke Lekadol, ki je leta 2007 praznovala svoj rojstni dan, je v ciljni skupini skoraj 100-odstotna. Tudi Persen je eno najbolj prepoznavnih pomirjeval rastlinskega izvora v Sloveniji. Je zdravilo, ki ima v Sloveniji ter na trgih Jugovzhodne Evrope, Rusije, Ukrajine, Poljske in Kazahstana vodilne tržne deleže. Zelo pomembno pa je tudi priznanje superbrand za korporativno blagovno znamko Lek, kar postavlja Lek tudi po ugledu in prepoznavnosti v javnosti med najmočnejša slovenska podjetja.

Lek je nagrade superbrand prejel tudi leta 2007, in sicer za blagovni znamki Lek in Persen, ter leta 2008, za blagovni znamki Lekadol in Persen. Persen in Immunal pa sta leta 2007 prejela nagrado superbrand tudi v Rusiji, kar dokazuje močan položaj Lekovih blagovnih znamk tudi na tujih trgih.

Sicer pa so v Leku v preteklih letih prejeli številne nagrade za tržno-komunikacijske aktivnosti svojih blagovnih znamk:
- leta 2002 so za akcijo Lekadol plus C prejeli srebrno nagrado za učinkovitost oglaševanja na prvem slovenskem festivalu komunikacijske učinkovitosti – EFFIE,
- leta 2004 so za akcijo Angal, dvojna pomoč za vneto grlo prejeli bronasto nagrado EFFIE
- leta 2007 so v Sloveniji prejeli nagrado trusted brand za blagovno znamko Lekadol v dveh kategorijah: kategoriji protibolečinskih tablet ter kategoriji tablet za prehlad in gripo
- leta 2008 so v Sloveniji prejeli nagrado trusted brand za blagovno znamko Lekadol v dveh kategorijah: kategoriji protibolečinskih tablet ter kategoriji tablet za prehlad in gripo
- leta 2008 smo v Sloveniji za akcijo Lekadol plus C prejeli zlato nagrado EFFIE

Mednarodna organizacija Superbrands je globalna in neodvisna avtoriteta na področju brandinga, katere cilj je identificirati in promovirati vodilne blagovne znamke na posameznem trgu in na ta način dodatno razvijati disciplino brandinga oz. znamčenja. Prisotna je v 82 državah po svetu.

* * *

Lek, član skupine Sandoz, je eden od stebrov vodilne globalne
generične družbe Sandoz. Deluje kot globalni razvojni center za izdelke in
tehnologije, kot globalni proizvodni center za učinkovine in zdravila, kot
kompetenčni center za razvoj vertikalno integriranih izdelkov, kot kompetenčni
center Sandoza na področju razvoja in proizvodnje biofarmacevtskih izdelkov in
kot center oskrbe za trge SVE, JVE in SND, prodaje Slovenije ter prodajnih
storitev za globalne Sandozove trge. Lek podpira delovanje Sandoza na njegovi
poti postati prva generična farmacevtska družba na svetu. Lekovo srednje- in
dolgoročno poslovanje sledi viziji in strategiji Sandoza postati vodilni
svetovni generični proizvajalec. Lek zaposluje približno 2820 ljudi in je v letu
2006 dosegel prodajo v višini 904 milijonov USD. Podrobnejše informacije so na
voljo na http://www.lek.si.

Sandoz, divizija skupine Novartis, je vodilna družba na svetu na
področju generičnih zdravil in ponuja široko paleto visoko kakovostnih, cenovno
dostopnih zdravil, ki niso več zaščitena s patenti. Sandoz ima v svojem
portfelju več kot 840 učinkovin v več kot 5000 oblikah po vsem svetu. Med
njegove ključne skupine zdravil sodijo antibiotiki, zdravila za bolezni in
motnje osrednjega živčevja ter zdravila za prebavila, srce in ožilje in različne
hormonske terapije. Sandoz razvija, izdeluje in trži ta zdravila, pa tudi
posamezne farmacevtske in biotehnološke učinkovine in antiinfektive. Poleg močne
organske rasti v zadnjih letih pa je Sandoz opravil tudi vrsto združitev,
vključno z družbami Lek (Slovenija), Sabex (Kanada), Hexal (Nemčija) in Eon Labs
(ZDA), in zdaj prodaja svoja zdravila v več kot 110 državah. V letu 2006 je imel
Sandoz okoli 21.000 zaposlenih po vsem svetu in je dosegel prodajo v višini 6
milijard USD.

Novartis AG (NYSE: NVS) je vodilna družba na svetu, ki izdeluje
zdravila za varovanje zdravja, zdravljenje bolezni in izboljšanje počutja. Naš
cilj je iznajti, razviti in uspešno prodajati inovativna zdravila za zdravljenje
bolnikov, lajšanje njihovega trpljenja in povečanje kakovosti njihovega
življenja. Novartis je edina družba, ki ima vodilni položaj tako pri
patentiranih zdravilih kot generikih. Ves čas krepimo svoj portfelj zdravil, ki
temelji na strateških osnovah rasti na področju inovativnih zdravil, visoko
kakovost in cenovno ugodnejše generike ter vodilne blagovne znamke zdravil brez
recepta, ki se uporabljajo za samozdravljenje. V letu 2006 so družbe v tej
skupini dosegle neto prodajo v višini 37 milijard USD in neto dobiček v višini
7,2 milijarde USD. Približno 5,4 milijarde USD je bilo vloženih v raziskave in
razvoj. Skupina Novartis ima sedež v Baslu v Švici, v njenih članicah, ki
poslujejo v več kot 140 državah po vsem svetu, pa je zaposlenih približno
101.000 ljudi. Za dodatne informacije obiščite našo spletno stran:
http://www.novartis.com.

* * *

V sporočilu za javnost so izjave in napovedi o Lekovem poslovanju v prihodnje. Napovedi obsegajo ocene, oblikovane na podlagi vseh informacij, ki jih imamo trenutno na voljo. Če bi se izkazalo, da so predvidevanja teh napovedi nezanesljiva, bi bili lahko dejanski rezultati poslovanja drugačni od pričakovanih.

- konec -

Za dodatne informacije se, prosim, obrnite na:

Katarino Klemenc Dinjaški

Korporativno komuniciranje

Lek farmacevtska družba d. d.

telefon: 01 580 22 43

telefaks: 01 580 24 32

komuniciranje.lek@sandoz.com