Uspešni prodajni in tržni rezultati prepričali žirijo 2. slovenskega festivala komunikacijske učinkovitosti

Bronasta nagrada EFFIE za Lekovo akcijo "Angal, dvojna pomoč za vneto grlo"

21. 1. 2005

Lek, novi član skupine Sandoz, je na 2. slovenskem festivalu komunikacijske učinkovitosti EFFIE v kategoriji Potrošni izdelki – ostalo za oglaševalsko akcijo “Angal, dvojna pomoč za vneto grlo” prejel bronasto nagrado. Skupno je bilo podeljenih osem nagrad.

Angal je zdravilo, ki ga bolniki lahko kupijo v lekarnah brez recepta in je namenjeno za lajšanje bolečin vnetega grla (žrela). Na trgu je dostopno v dveh oblikah, in sicer od konca leta 1998 v obliki pršila ter od leta 2002 v obliki pastil.

Lekova akcija za Angal prikazuje uspešen primer novega načina komuniciranja z laično javnostjo in pomeni širitev obstoječe blagovne znamke na močno reguliranem in konkurenčnem farmacevtskem trgu. S pomočjo novega pristopa oglaševanja v farmacevtski industriji je celotna blagovna znamka močno presegla tako marketinške kot komunikacijske cilje. Učinki oglaševanja so veliko pripomogli k povečani uspešnosti celotne blagovne znamke Angal .

Komunikacijski in marketinški cilji akcije

Kvalitativna raziskava (uporabljena je bila metoda veriženja), ki je bila izvedena v letu 2001, je pokazala, da je Angal v javnosti prepoznaven kot zdravilo, ki se uporablja pri močnih bolečinah v grlu – pri angini in ne kot zdravilo, ki se ga lahko uporablja že ob prvih znakih vnetega grla.

Z uvedbo pastil Angal so bili Lekovi komunikacijski cilji doseči prepoznavanje le-teh kot zdravila za boleče grlo, ki se ga uporablja že ob prvih znakih vnetega grla ter doseči 40-odstotni trni delež med uporabniki pastil. Najpomembnejši marketinški cilji so bili povečati finančni tržni delež blagovne znamke Angal s 23,5 % na 25 %, povečati finančni tržni delež pastil Angal za 50 % ter hkrati ohraniti 12-odstotni tržni delež pršila Angal.

Rezultati komunikacijskih in marketinških ciljev blagovne znamke Angal

Zdravila brez recepta se oglašujejo predvsem na klasični način, komunikacijska strategija blagovne znamke Angal pa je temeljila na izobraževanju.

Oglaševanje se je začelo s t.i. televizijskim info oglasom dolžine 150 sekund in nadaljevalo v tiskanih medijih, v katerih so bili uporabljeni klasični pol stranski oglasi in propagandno-informativni eno stranski oglasi. Aktivnosti pa so potekale tudi na prodajnih mestih v lekarnah. S povsem novim tržnokomunikacijskim pristopom in integriranim tržnim komuniciranjem so bili vsi cilji ne samo doseženi temveč tudi preseženi.

Tržni delež blagovne znamke Angal je bil v prvem četrtletju leta 2002 12-odstoten, v prvem četrtletju leta 2004 pa že 30,4-odstoten. S tem je bil cilj (doseči 25-odstotni tržni delež) presežen za 5,4 odstotne točke.

Finančni tržni delež pastil Angal se je povečal kar za 62,6 % (cilj je bil povečanje finančnega tržnega deleža pastil za 50 %), pršilo Angal S pa je ohranilo 12-odstotni tržni delež. S tem je bil načrtovani cilj presežen za 12,6 odstotnih točk.

Komunikacijski cilj, da uporabniki prepoznajo pastile Angal kot zdravilo za lajšanje bolečin vnetega grla je bil dosežen. Raziskava PGM plus (upravljanje izdelčnih skupin, izvajalec Cati d.o.o.), ki je bila izvedena julija 2004, je pokazala, da Pastile Angal uporabniki uporabljajo izključno pri bolečem in vnetem grlu – 100%.

Poleg izpolnitve navedenih marketinških in komunikacijskih ciljev je imela akcija tudi druge pozitivne učinke:

- pozitiven odziv farmacevtov v lekarnah na novo komunikacijsko in kreativno strategijo -izobraževalno-informativen pristop, ki je v podporo njihovemu delu (vir: informacije strokovnih sodelavcev na terenu), – odziv konkurence – njihove nove kreativne rešitve, ki so vsebinsko sledile blagovni znamki Angal , – v obdobju od 24. februarja do 29. marca 2004 se je Angal uvrstil med 5 tržnih znamk z najvišjim priklicem ter na prvo mesto v panogi “Zdravila” (vir: Finance 21.4.2004, izvajalec raziskave: Cati d.o.o.).

Lek, novi član skupine Sandoz je na festivalu EFFIE sodeloval že drugič. Na 1. festivalu komunikacijske učinkovitosti leta 2003 je prejel srebrno nagrado za oglaševalsko akcijo za Lekadol plus C.

Lek, novi član skupine Sandoz, je mednarodna farmacevtska družba, ki deluje kot poslovni center za trge Srednje in Vzhodne Evrope, Jugovzhodne Evrope in Skupnosti neodvisnih držav, izdelke pa uspešno trži tudi na trgih Združenih držav Amerike, Evropske unije in drugje po svetu. Lek svojo vrednost ustvarja z razvojem, s proizvodnjo in prodajo farmacevtskih izdelkov, farmacevtskih učinkovin in z biofarmacevtskimi izdelki. Poslovna skupina Lek zaposluje približno 3850 ljudi v različnih regijah in je v letu 2003 dosegla skupno prodajo v višini 694 milijonov USD. Podrobnejše informacije so na voljo na http://www.lek.si.

Sandoz, podružnica družbe Novartis, je vodilni svetovni proizvajalec generičnih zdravil, ki razvija, izdeluje in trži generična zdravila ter farmacevtske in biotehnološke učinkovine. Ker ima več desetletij izkušenj in izredno poglobljeno znanje, je družba Sandoz ugleden partner na področjih farmacevtike, biofarmacevtike in industrijskih izdelkov. Skupaj ima Sandoz približno 13.000 zaposlenih po vsem svetu. Za leto 2003 je objavil obseg prodaje kar 2,9 milijarde USD.

Družba Novartis AG (NYSE: NVS) je vodilna na svetu pri proizvodnji zdravil in skrbi za zdravje potrošnikov. V letu 2003 je Skupina dosegla obseg prodaje kar 24,9 milijarde USD, njen čisti dobiček pa je bil 5,0 milijard USD. Skupina je investirala približno 3,8 milijarde USD v raziskave in razvoj. Sedež skupine Novartis Group je v Baslu, Švica. Skupina ima približno 78.500 zaposlenih in posluje v več kot 140 državah po vsem svetu. Za dodatne informacije obiščite spletno stran družbe http://www.novartis.com



Za dodatne informacije se, prosim, obrnite na
Katarino Klemenc Dinjaški
Korporativno komuniciranje,
Lek farmacevtska družba d.d.

Telefon: 01 580 22 43
Telefaks: 01 580 24 32
korporativno.komuniciranje@lek.si