Milan Erič

Galerija Lek, 15. december 2009 – 29. januar 2010

V Galeriji Lek na zadnji razstavi v letošnjem letu gostimo akademskega slikarja Milana Eriča, ki predstavlja svoje zanimive risarske avanture iz cikla Fragmeti 2001-2009.

Na odprtju razstave, v torek, 15. decembra, je umetnika predstavila Blažka Muller Pograjc. Slikar Milan Erič, ki se poleg ilustratorstva ukvarja tudi z animiranim filmom, svoja slikarska dela in risbe predstavlja na razstavah doma in v tujini.

Risani film Socializacija bika v soavtorstvu z akademskim slikarjem Zvonkom Čohom je leta 1998 prejel granpri na Festivalu slovenskega filma v Portorožu in leta 2000 nagrado za humor v Stuttgartu. Milan Erič je leta 2006 prejel plaketo Hinka Smrekarja na Slovenskem bienalu ilustracije v Ljubljani.

Risarski svet Milana Eriča, ki je nenavadno bogat in poln najrazličnejših motivov, prizorov ter razmišljanj, je obiskovalcem v svojem bogatem besednem slogu, približal likovni kritik in umetnostni zgodovinar Iztok Premrov.

V čudovitem prednovoletnem vdušju je obiskovalce v svet evropskih prestolnic, s svojo harmoniko popeljal odličen glasbenik Krunoslav Križ, clan Zagšmalita in društva Nove kulture.

Razstavo risb Milana Eriča si lahko ogledate do 29. januarja 2010.

Z zanimivimi in različnimi ustvarjalci smo razstave v Galeriji Lek s pomočjo zunanjih sodelavcev, ki se jim iskreno zahvaljujemo za pomoč, uspešno pripeljali do konca leta.

V prihajajočem letu 2010 si v Galeriji Lek želimo nadaljevati zanimiv likovno razstavni program in ljudem še naprej približevati likovno umetnost. V veselje nam bo, da boste naši zvesti obiskovalci z nestrpnostjo pričakovali nove razstave, mi pa se bomo potrudili privabiti tudi mlajše in nove obiskovalce, da spoznajo Lekovo srce kulture.

V letu 2010 želimo vsem srečno, ustvarjalno in kulturno razgibano leto.

Milan Erič – Fragmenti 2001-2009

Risarski svet Milana Eriča je nenavadno bogat in poln najrazličnejših motivov, prizorov ter razmišljanj. Vendar se zdi, da bolj kot slikarjeva in ilustratorjeva miselna priprava oblikuje njegove razsežnosti avtorjeva domišljija, ki išče povsem svobodno pot izražanja. Duhovitost in humornost sta skoraj konstantni prvini Eričevega risarskega sveta, ki je pravzaprav močnejši od slikarskega. Verjetno je risarska osnova tako pomembna pri njegovem delu, da predstavlja več kot samo hrbtenico; je tudi okostje in celo mišičevje.

Eričeve narisane podobe je težko opredeliti kot enovite in usklajene tvorbe, kajti na njih se materija nenehno vrtinči in spreminja, ena za drugo se stvari dogajajo kot strip in risanka hkrati. Vsekakor je Eriča globoko zaznamovala izkušnja z risanim filmom (Poskušaj migati, Socializacija bika), kajti še danes se zdi, da nadaljuje te zgodbe in da svet, v katerem se te zgodbe dogajajo, nenehno preskakuje iz resničnosti v izmišljenost in se od tam spet oddaljuje drugam, morda v neskončnost vesolja ali v pradavnino naše civilizacije. Težko je zato opredeliti prostor in čas, v katerem se dogajajo Eričeve nenavadne risarske pripovedi. Je to sedanjost, v kateri nastopamo mi, je to polpreteklost ali popolna preteklost, je to svet pravljičnih junakov, mitičnih bitij in junakov najrazličnejših filmskih medijev dvajsetega stoletja?

Milan Erič je izredno gibljiva likovna osebnost, ki se brez predsodkov in s povsem ohranjeno otroško fantazijo spušča v svoje nepopisno zanimive risarske avanture. Njegova otroškost ne kaže le želje po igri, ampak nas opozarja tudi na njegove druge komponente, na odkritosrčnost, nezlaganost in nepreračunljivost. Vse to avtorju omogoča sproščene sprehode po sedanjosti, preteklosti in prihodnosti, kot da med njimi ni meja in kot da jih tudi nikoli ni bilo. Kajti vse te meje, pregrade in razmejevanja je ustvaril odrasel in sofisticirani človek, ki je za te odločitve moral zapustiti otroškost v sebi in jo morda celo zanikati. Erič nasprotno dokazuje, da je tudi najbolj umetne in umetelne rešitve mogoče doseči na otroško preprost način in da je zgodba zanimiva, če pripovedovalec ne stoji med dvema ali celo štirimi zidovi vsakršnih omejitev in prepovedi.

V Eričevih zgodbah so gonilo torej svoboda izražanja, svoboda misli in svoboda ustvarjanja svobode. Seveda ostaja človek središčni lik Eričevega sveta, ki se včasih giblje v urbanem okolju, nato stopi v rajsko ali arkadijsko pokrajino ali pa zapluje v neskončnost kozmičnega prostranstva. Junak v človeški podobi je nesporno čustveno bitje, ki izraža svoje razpoloženje z mimiko, gestami, z različnimi reakcijami svojega telesa, rok in nog ter njihovih prstov, glave, obraza, oči in ust. Je živo misleče in čustveno bitje, ki se veseli sprememb v življenju in v lastni zgodbi. Ničesar se ne boji, v nič ne dvomi in vsemu zaupa, kajti verjame, da se mu ne more nič hudega pripetiti. Verjame namreč, da ga spremlja sreča, ki mu vselej stoji ob strani. Vse, kar drvi mimo njega in okoli njegove tirnice, je zaželeno, zanimivo, vredno pozornosti in konec koncev vredno risarskega zapisa. Erič spoštljivo sprejema svet okoli sebe in mu spoštljivo ali pa nespoštljivo dodaja svoje likovne komentarje. Ne zato, da bi ga osmešil in zavrnil, ampak zato, da bi ga obogatil s svojo navzočnostjo in umetniško gesto.

Zato v svetu Eričevih podob ne vladata dolgčas in mrtvilo, kajti v njem se vse vrti in dogaja: ljudje, živali, rastline. V njem se prepletajo ljubezenske ter druge zgodbe in v njem se človek vrača k elementarni preprostosti lastnega življenja in se tako očisti vsega nepotrebnega. Virtuozna risba, ki jo Erič obvlada do vseh njenih tančin, je vsekakor njegov izrazito razpoznavni znak, čigar veljavo umetnik nenehno dopolnjuje in s tem tudi utrjuje.

Iztok Premrov

Milan Erič

Milan Erič, rojen 31. 10. 1956 v Slovenj Gradcu, je diplomiral na Oddelku za slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani (1979) in na njej končal še slikarsko specialko (1981) v letniku prof. Janeza Bernika. Po končanem študiju se je leta 1986 zaposlil na Katedri za modno oblikovanje na Naravoslovnotehnični fakulteti v Ljubljani kot docent za predmet risanje in slikanje. Od leta 1994 pa poučuje na Oddelku za oblikovanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Ukvarja se s slikarstvom, z ilustracijo in animiranim filmom. Svoja slikarska dela in risbe predstavlja na samostojnih razstavah od leta 1980 (Ljubljana, Maribor, Koper, Zagreb, Dubrovnik, Beograd, Tübingen in drugod). Sodeluje na številnih skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini.