Gašper Jemec

Galerija Lek, 6. 3. 2003 – 1. 4. 2003

Gašper Jemec

Novejše slikarstvo Gašperja Jemca gotovo opozarja na svojevrstnost branja njegovih slik, ki so največkrat usmerjene k spremenljivosti posamezne podobe. Poseben postopek slikanja po svoje reflektira ekranizirano elektronsko sliko, nepogrešljivo spremljevalko našega vsakdana, po drugi pa vendarle govori o nadaljevanju občutljivosti slikanja z barvami. Ena izmed osnovnih usmeritev takega dela je podobam dati dinamičnost, nemirnost, z njimi poudariti procesualnost likovnega postopka, pri katerem kot sestavni del tvorjenja oblik "sodeluje" gravitacija.

Četudi je to le ena izmed oblik abstraktnega likovnega izraza, ji lahko pripišemo svojevrstno izvirnost. Gašper Jemec namreč z občutljivostjo svojega ustvarjalnega postopka dosega posebne poudarke, ki imajo eno ali vrsto skupnih točk. To je tudi tisto, kar daje njegovim slikam in širšim ciklom enotnost in razpoznavnost. Ena izmed prvin, na katero računa slikar v procesu ustvarjanja slike, je presenečenje, kajti postopka nanašanja in razporejanja barve po nosilcu se ne da ponoviti, slika lahko nastane le v enkratni in neponovljivi "seansi". Izraz nekoliko spominja na pojave avtomatizma v likovni umetnosti in ta asociacija je dokaj upravičena.

Če se pri omenjenih lastnostih spet vrnemo k pojmu spremenljivosti podobe, ga je najprej treba opredeliti po tehnološki plati, saj poleg vsega drugega ravno s te strani dobiva največ značilnosti. Slikarski postopek Gašperja Jemca je torej nekaj, kar temelji na dveh vidikih: na eni strani je to vnaprej premišljena zasnova, na drugi pa izkoriščanje učinkov naključnega. Te elemente naključnosti prinaša prav postopek prelivanja barv po nosilcu, ki je izhodiščen za njegovo slikarstvo. Črno-bela lestvica, ki jo Gašper Jemec najpogosteje uporablja na novejših slikah, čeprav se je vse intenzivneje začel ukvarjati tudi z drugimi barvami, govori predvsem o jakosti svetlobe, podobno kot pri črno beli-fotografiji. Seveda pa je svet oblik, ki se izoblikujejo na nosilcu, tisto, kar mami mladega slikarja v nove in nove raziskave. Spontanost in popolna sproščenost odpirata pristope k novim motivnim izvorom.

Gašper Jemec se gotovo zaveda vsakokratnosti nastopa pred likovnim občinstvom in poskuša v svoji ustvarjalni praksi nenehno nadgrajevati, kar je že ustvaril. Njegovi nenavadni postopki venomer puščajo odprta določena vprašanja, h katerim se umetnik bodisi vrača bodisi jih nanovo odpira. Z uglašenim koloritom, pri katerem se vse največkrat dogaja na ravni med svetlim in temnim, bolje rečeno v prepletu svetlega in temnega, ustvarja svojevrstno estetiko. Ne vleče ga h konkretnim temam in vzorcem, ki jih morda odkrije v naravi, ampak preprosto ustvarja nove in nove. To je igra, ki mu prinaša najrazličnejše izrazne možnosti, ker ni zavezujoča, ampak prej povsem odprta. Zavezujoč je le avtorjev odnos do ustvarjanja, ki se giblje znotraj izredno dinamičnega postopka. Od avtorja nenehno zahteva koncentracijo in zbranost, hkrati pa ga tudi izziva k prestopanju začrtanega, k prehajanju v novo. Ta odprtost se že zdaj zrcali v opusu mladega slikarja kot prepričljiv in dovolj jasno začrtan likovni koncept. Kajti umetnik mnogokrat stoji pred vprašanjem, kako iz detalja potegniti celoto, kako iz skromne vijuge izpeljati monumentalno učinkujočo podobo. Na prvi pogled se zdi, da ni obremenjen z zahtevnostjo, hkrati pa iz njegove izjemne doslednosti, ki jo doživimo ob opazovanju obsežnih ciklov, občutimo določeno dozorelost, ki je potrebna za napredovanje in uveljavljanje v zahtevnih kulturnih okoljih, tudi mednarodnih, v katere je že zanesljivo vstopil.

Iztok Premrov

Življenjepis

rojen 25. oktobra 1975 v Kranju; na Akademiji za likovno umetnost (ALU) v Ljubljani od leta 1994 do 1998 študiral slikarstvo pri prof. Janezu Berniku in prof. Gustavu Gnamušu, pri katerem je tudi diplomiral; od 1998 do 2000 je bil vpisan na magistrski študij slikarstva na ALU pri prof. Bojanu Gorencu; leta 2002 je začel magistrski študij videa na ALU pod mentorstvom prof. Sreča Dragana

V letih 1999 do 2002 je ustvarjal, se izobraževal in bival v New York Cityju, Los Angelesu, Chicagu, Indiani, Hamburgu in na Dunaju. Deluje na področjih slikarstva, kiparstva, videa in fotografije.

Nagrade in štipendije (izbor)

  • 1999 | 1. nagrada, Sakaide Art Grand Prix’99, Sakaide Civic Museum, Sakaide, Kagawa, Japonska
  • 1998 | 1. nagrada, Sakaide Art Grand Prix’98, Sakaide Civic Museum, Sakaide, Kagawa, Japonska
  • 2002 | Mestna občina Ljubljana, Štipendija za nadarjene študente, Ljubljana
  • 2001 | Herderjeva študijska štipendija, A.T.S. Hamburg in Wiener Universität, Dunaj, Avstrija
  • 1998 | Ministrstvo za kulturo RS, štipendija in sofinanciranje magistrskega študija na ALU v Ljubljani
  • 1996 | Zoisova štipendija za nadarjene študente, Republiški zavod za zaposlovanje RS

Samostojne razstave (izbor)

  • 2002 | Galerija Keleia, Modeliranje naravnih fenomenov, Celje

Siebensterngalerie Ruth Maier, Nichts von dir verleugne, Dunaj, Avstrija
Slovenski kulturni center Korotan, LOOKINGINGING…, Dunaj, Avstrija
Deva Puri Galerija, I am in the mood for love, Bled
  • 2001 | Galerija TR3, KRILOTHE WING, Ljubljana

Finžgarjeva galerija, Gašper Jemec, Ljubljana
Stephen Gang Gallery, Gašper Jemec, New York, NY, ZDA
  • 2000 | SCC Gallery, Gašper Jemec, Lemont, IL, ZDA
  • 1999 | St. Cyril’s Church, THE WING, New York, NY, ZDA

L.I.P.A. Gallery, EUROVISION (Jemec, Pugelj, Zavadlav), Washington D.C., ZDA

Skupinske razstave (izbor)

  • 2002 | Finžgarjeva galerija, M shock society, Ljubljana

Siebensterngalerie Ruth Maier, Homo Sapiens – Sculptur im Garten, (Hoffest Wien), Dunaj, Avstrija
  • mednarodni festival računalniške umetnosti*, You and me (with Sylva Smejkalová), Maribor

  • Lukas Knaffel Haus, TRANSITION – performance Herderjevih štipendistov 2001, Dunaj, Avstrija
    Galerija ZDSLU, Razstava novo sprejetih članov ZDSLU < 35, Ljubljana
    • 2001 | Gallery Alexie, Group show, New York, NY, ZDA

    Space – Sakaide Gallery, Young Slovenian Artists, Sakaide, Kagawa, Japonska
    Sakaide Civic Museum, Sakaide Art Grand Prix 2001, Sakaide, Kagawa, Japonska
    Mednarodni grafični likovni center, Mamljivo – razstava slik, Ljubljana
    • 2000 | Palazzo del Ferdinandeo, MIB ART. For an Economy of the Eye, Trst, Italija

    Galerija Miklova hiša Ribnica, 2.S – izbrani avtorji, študenti 2. letnika magistrskega študija na ALU v Ljubljani, Ribnica
  • mednarodni festival računalniške umetnosti*, Maribor
  • 1999 | Sakaide Civic Museum, Sakaide Art Grand Prix’99, Sakaide, Kagawa, Japonska

  • Kipp Gallery, JEMEC, MATIJEVIĆ, PUGELJ, ZAVADLAV, Indiana, PA, ZDA
    TAIEX, V zadnji minuti, Bruselj, Belgija
    Mestna galerija, Razkrivajoča navzočnost telesa, Ljubljana
    Galerija KCK, Potovanje brez premikanja, Tolmin
    Mestna galerija, Prostori onkraj hitrosti in hrupa, Ljubljana

    Gašper Jemec, Tržaška 45, SI-1111 Ljubljana, info@gasperjemec.com